SEO ve SEM Ne Demek?
Gelelim üniversite hayatım boyunca bir türlü kurtulamadığım ama bi o kadar da önemli malum konuya; SEO ve SEM ! İnternet, pazarlama, internet üzerinden pazarlama ya da internetten para kazanma konuları Seo ve Sem başlıkları altında toplanmaktadır. Kısaltılmış her iki kelime de İngilizce kökenlidir. Seo (Search Engine Optimization), arama motoru optimizasyonu sem, (Search Engine Marketing) arama motoru pazarlamacılığıdır. SEO ve SEM arasındaki farklara geçmeden önce ikisinin de temel bir tanımını yapalım. SEO’nun açılımı Search Engine Optimization’dır, Türkçe'de Arama Motoru Optimizasyonu olarak isimlendirilmiştir. SEO kısaca, Google gibi arama motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkması için yapılan çalışmaların tümüdür. SEM (Search Engine Marketing) ise Arama Motoru Pazarlaması’dır. SEM kısaca, arama motorları üzerinden ücretli reklam çıkılması işlemidir.
Arasındaki Farklar Nelerdir ?
Gelelim bu iki dijital pazarlama yöntemlerinin arasındaki farklara. Hepsini 7 başlık altında topladım hadi birlikte inceleyelim ;
1. Kalıcılık: Google Ads (SEM) ile bütçeniz kadar arama sonuçlarında görüntülenebildiğiniz için kalıcılığınız bütçenize bağlıdır. Reklamlardaki rekabet ve maliyet, reklamlarınızın çoğu zaman ya çıkmamasına ya da alt sıralarda yer almasına sebep oluyor. Bu nedenle sayfanızın arama sonuçlarında çıkması kalıcı olmamaktadır. SEO’da ise doğru ve sürekli yapılan çalışmalar ile kalıcılığınız sürekli olmaktadır. Yani SEO daha kalıcıdır.
2. Hız: SEM yani Google Ads, SEO’ya göre daha çabuk sonuç vermektedir. Reklamlarınızın getirisini 1 gün içinde görebilir ve dönüşüm raporlarına ulaşabilirsiniz. İstediğiniz anda reklamlara müdahale edebilir, durdurabilir, yeniden reklam oluşturabilirsiniz. SEO’da ise uzun süreli bir çalışma gerektiğinden sonuçları da 1-2 günde belli olmamaktadır. SEO’nun etkisini ve verimini ölçmek için birkaç ay geçmesi gerekebilir. Yani SEM daha hızlıdır.
3. Maliyet: SEO, SEM’e göre daha az maliyete sahiptir. SEM’de, belirlenen anahtar kelimelerin tıklama başı maliyeti diğer reklam verenlerin tekliflerine göre sürekli değiştiği için belirli bir maliyette değildir, sürekli artışlar gösterebilmektedir. SEO’da ise önceden belirlenen bir maliyet üzerinden gidilir ve bu maliyette artışlar olmaz. Yani SEO daha az maliyetlidir.
4. CTR ( Tıklama Oranı): Arama yapan kullanıcılar pek reklamlara tıklama eğilimi göstermemektedirler. Bunun sebebi ise reklam ticari amaç güttüğü için kullanıcılara istedikleri içerikleri sunmuyor olabilmesidir. Kullanıcılar organik sonuçlarda çıkan sayfalara daha fazla tıklama eğilimi göstermektedir, daha doğru ve isabetli içeriklerin yer aldığını düşündükleri için. Yapılan araştırma sonuçlarına göre kullanıcılar arama sonuçlarında %80 SEO’yu %20 SEM’i tercih ediyor. Yani SEO sonuçlarının CTR oranları daha fazladır.
5. İçerik Kalitesi: SEM’de ticari amaç güdüldüğü için içerikler çok da kullanıcıyı doyurucu olmayabiliyor. SEO’da temel amaç kullanıcı yararı olduğu için daha kullanıcı dostu içerikler sıralamada yer almaktadır. Yani SEO'nun içerik kalitesi daha fazladır.
6. İlk Sayfa Garantisi: Google’ın kendi reklam politikalarında da belirttiği gibi SEM’de hiçbir zaman ilk sıra veya sayfa garantisi yoktur. Fakat SEO çalışmalarında doğru bir strateji izlendiği takdirde ilk sayfaya geçilebilir ve yeriniz uzun süre kalıcı olabilir. Yani doğru taktikle ilerlendiği sürece SEO'da ilk sayfa garantisi daha fazladır.
7. Bilinirlik: SEM reklamları ile bütçeniz oranında yer aldığınız için bilinirliğiniz de çok akılda kalmayacaktır. Fakat SEO çalışmaları ile sürekli sıralamanızı geliştirir, üst sıralara çıkarak vitrinde markanızı sunabilirsiniz. Marka bilinirliğinize katkısı oldukça büyük ve etkilidir. Bir Google Ads reklamı ile 1. sırada geçici olarak yer alan siteyi düşünün bir de organik aramada 1. sırada çıkan markayı düşünün. Sizce hangisi daha iyi intiba bırakır gözünüzde? Bence organik yani SEO. Burdan da anlaşılacağı üzere SEO'nun bilinirlik düzeyi daha fazladır.
Sizde daha az maliyetle daha fazla marka bilinirliği ve verim sağlamak için SEO çalışmalarına yatırım yapabilirsiniz. Burada önemli olan doğru ve sürekli yapılan SEO çalışmalarıdır. Profesyonel SEO desteği hakkında bilgi almak için iletişime geçebilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle, hoşça kalın..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder