16 Aralık 2019 Pazartesi

SOSYAL MEDYA VE KURUMSAL MARKALAR

Bilindiği üzere sosyal medya insanların en çok vakit geçirdikleri mecralardan biri. Hal böyle olunca da kurumsal markalar büyük hedeflere ulaşmanın yolunu sosyal medya stratejilerini iyi uygulamak durumunda kalıyorlar. Bu sebepten dolayı  markaların sosyal medya hesaplarında onlara destek olarak Influencer Marketing, Dijital Pazarlama gibi faaliyetler günümüzde yükseliştedir. 

Peki Markalar İçin Strateji Neden Önemlidir ?
Ülke sınırları içerisinde ve ülke sınırları dışında ününü duyurmuş markaları başarılı olarak adlandırmaktayız. Bu markalar elde ettikleri başarıyı devam ettirmek isterler. Bu nedenle de markalarının stratejilerini belirleyecek ajanslarla çalışırlar. Çünkü başarılarını devam ettirmeleri için profesyonelleşmiş kişilerle çalışmaları onların bu aşamalarda daha büyük karla ayrılmalarını sağlar. Kurumsal markalar etkinliklerini Etkinlik Ajanslarıyla, kurumsal sosyal sorumluluk projelerini Pr Ajanslarıyla ve tüm dijital platformdaki işlerini de Dijital Pazarlama Ajanslarıyla yürütürler.
Bugün bu yazımda üstünde duracağım nokta; kurumsal markaların sosyal medya ajanslarıyla yaptığı çalışmalar ile sosyal medyalarını nasıl yönettikleri olacak.
Kurumsal markaların sosyal medya yönetirken dikkat ettikleri birkaç madde bulunmaktadır. Bunlar;

1.) Hedef Kitlelerini İyi Analiz Ederler :

Kurumsal markaların sosyal medya stratejilerini belirlerken öncelikleri; hedef kitlelerini doğru analiz etmektir. Kitlesini analiz eden markalar daha sonra kitlesinin özelliklerine uygun içerikler hazırlayarak sosyal medya hesaplarında paylaşırlar. Hedef kitlenin iyi analiz edildiği kampanyalara bir örnek verecek olursak sevilen kozmetik markası Loreal Paris’in mat rujlarını tanıtmak için yapmış olduğu “Matte Addiction” kampanyasından bahsedebiliriz. Bu kampanyada Loreal, koleksiyonundaki mat rujlar için hedef kitlesini oluşturan kadınlara  farklı bloggerlar aracılığıyla ruj önerilerinde bulunmuş ve iyi dönüşler almıştır.Hedef kitleyi  kadınlar arasındaki sarışınlara ruj önerilerini sunmak için sarışın bir bloggerla çalışan Loreal, esmer kadınlara hitap etmek için de esmer bir bloggerdan yardım almıştır. Toplamda 8 kadınla çalışan Loreal, hazırladığı videoları Instagram ve Youtube hesaplarında paylaşmıştır. Hemen hemen her kadına yönelik ruj seçenekleri sunan bu kampanya hedef kitlenin iyi analiz edildiği, başarılı sonuçlar alınan bir kampanya olmuştur.

2.) İtibara Özen Gösterirler : 

Kurumsal markalar sektörlerinde öncü olsalar bile itibarlarını yönetemezlerse, markaları bundan zarar görecektir. Bu nedenle de itibar yönetimi bu markalar için çok önemlidir. Sosyal medyadaki itibarı etkileyen maddelerden birincisi markanın içeriklerinde kullandığı dildir. Kurumsal markalar sosyal medya hesaplarını yönetirken kaliteli bir üslup kullanmaya özen gösterirler. Ayrıca içerikleri yazarken noktalama işaretlerine dikkat etmek ve kullandıkları dile hakim olduklarını göstermek de onların sosyal medya stratejilerinin önemli bir kısmını oluşturur. Markanın gündemdeki olaylara veya özel günlere yaklaşımı ise o markanın itibarı için oldukça önemlidir.

3.) Kurumsal Sosyal Sorumluluğa Önem Verirler : 

Markalar, halkın güvenini ve beğenisini kazanarak insanların kendilerini tercih etmesi için çabalarlar. Bu yüzden de halkın onları takdir edeceği projeler yaparlar ve aynı zamanda yardımlarda bulunurlar. Bu yapılan yardımlar sonucunda halkın beğenisini kazanan tüm süreci Kurumsal Sosyal Sorumluluk  olarak adlandırmaktayız.
Markaların KSS’lere verdiği önem son dönemde artış göstermiştir. Çünkü bu projeler markanın tercih edilir olmasını artırmada oldukça önemlidir. KSS’lerin halk tarafından benimsendiğinin farkına varan markalar yaptıkları Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerini sosyal medya hesaplarında da aktif olarak yayınlamaya başlamıştır. Çünkü yaptıkları güzel işin daha çok kişiye ulaşması projeyi gerçekleştiren markanın halktan daha çok takdir görmesini sağlamaktadır.

4.) Influencer Marketing’e Bütçe Ayırırlar : 

Influencer Marketing de kurumsal markaların sosyal medya stratejilerine önem vermesiyle değer kazanan sektörlerden biridir. Bu sektörde halk tarafından sevilen kişi, markalarla işbirliği yaparak onun satışlarını artırmayı hedeflemektedir. Influencerlar, bu amaçla yaptıkları her faaliyeti sosyal medya platformlarında yürütmektedirler. Kurumsal bir markanın herhangi bir ınfluencer ile anlaşma yapmadan önce dikkat etmesi gereken en önemli nokta; seçilmesi planlanılan ınfluencerın markanın vizyonuyla ve amaçlarıyla ne kadar doğru orantıda olduğunun saptanması gerektiğidir.

5.) Çekiliş Yaparlar :

Bir markanın takipçi sayısını artırmak için en hızlı şekilde sonuç alacağı şey; çekilişlerdir. Şöyle ki; marka ürün alanındaki dikkat çekici ürünlerle bir çekiliş hazırlayıp bu çekilişe katılmanın şartının da markanın sosyal medya hesaplarını takip etmek olduğunu söylediğinde, tüketici çekilişi kazanma hayaliyle markayı takip edecektir. Hatta marka çekilişe katılacak kişiden yorumlara birkaç arkadaşını etiketlemesini de isteyebilir. Bu durum da markanın çekilişinin daha hızlı yayılmasını sağlayacaktır ve hızla yayılan çekiliş markanın sosyal medya hesaplarının takipçi sayısını da arttıracaktır.

6.) Rakip Analizi Yaparlar :

Özgün olan her zaman daha ilgi çekicidir. Kurumsal markalar da bu durumun farkındalar ve buna göre hareket ederek rakiplerinin neler yaptıklarını takip ederler. Rakiplerinin yaptıklarını gözlemleyen markalar, sonrasında farklılıklarını ortaya çıkaracak içerikler, konseptler ve projeler hazırlarlar. Rakibinin ne yaptığını belirleyerek, onun yaptığından daha iyisini yapmaya çalışmak markaların kurumsal sosyal medya yönetiminde en çok dikkat ettikleri noktalardan biridir.

7.) Sorunlara Çabuk Çözüm Bulurlar :

Kurumsal markanın bünyesinde çalışan ve markanın önemli bir projesini sosyal medya desteğiyle yürüten bir kişi düşünelim. Sonrasında da markanın sosyal medya hesabından atılmış ve çok da beğeni almamış bir gönderi hayal edelim. İşte böyle bir durumda kalan kurumsal marka çalışanı bir sonraki gönderi için de böyle bir risk olmaması için hemen yeni planlar yapacaktır. Örneğin bir sonraki gönderiyi atmak için yeni bir saat önerecektir. Bu örnekteki çalışan gibi önlemler alabilen kişilerle çalışmak; kurumsal markaların sosyal medya stratejileri açısından önemlidir.

8.) Raporlamayla Eksiklerini Tespit Ederler :

Sosyal medya ile ilgili tüm faaliyetler dijital ortamda yürütüldüğü için; bu faaliyetler kolaylıkla raporlanabilir. Kurumsal markalar bu raporlara ve bu raporlardan vardıkları sonuçlara çok değer verirler. Çünkü bu raporlar onlara kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu söylemektedir. Ayrıca bu raporlar markaların gelecekteki projelerinde neler yapmaları gerektiğine dair de ipuçları içermektedir.
Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle, hoşça kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YİĞİDİN HARMAN OLDUĞU CANIM ŞEHİR

Karikatürde de anlatıldığı üzere konu tartışmaya kapanmıştır :) İstanbul nüfusunun 3/2'sini oluşturan, adımını atar atmaz etli ekmekle...