Aslında Adwords tarafından hedefleriniz, amaçlarınız doğrultusunda (yukarda belirttiğim gibi ; ürün satmak, zengin olmak ) birçok teklif stratejisi bulunmakta. Hedef ve stratejiler arasında doğru bir bağlantı bulunmaktadır ve siz bu bağlantıyı sağlayamazsanız işler kötüye gidecektir. Bu sebepten dolayı konunun uzmanlarından yardım almanızda fayda bulunmaktadır. Aşağıda kullanabileceğiniz tüm stratejileri sizler için listeledim ve ne olduklarından kısaca bahsettim fakat ben tüm stratejiler için risk alınıp denenmesinin uygun olacağını düşünüyorum..
Adwords uzmanları tarafından en çok tercih edilen stratejidir. Ciddi bir zaman gerektirir ve tüm kontrolün sizde olması gerekmektedir fakat bu zorluklarının dışında tüm anahtar kelimeleri değerlendirme fırsatı da sunmaktadır.
Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarma :
Bu strateji ise bütçenize oranla size günlük olarak alabileceğiniz en yüksek tıklanma sayısını almanızı sağlar. Tüm teklifleri otomatik olarak değiştirerek sizi en ucuz tıklamalara ulaştırır. Bu stratejiyi, trafik dışında bir beklentiniz olmayan kampanyalarınızda tercih edebilirsiniz. Bütçe sınırı nedeniyle çok fazla sorun yaşadığınız kampanyalarda da yine bu stratejiyi deneyebilirsiniz. Bu stratejinin kötü tarafı, ucuz tıklamaları almaya odaklanacağından aslında sizin için değerli olmayan kelimeleri de değerlendiriyor olabilmesidir.
Geliştirilmiş TBM :
Bu stratejiyi seçtiğinizde Google tarafından teklifleriniz test sürecine sokulur ve anahtar kelimelerin dönüşüm sağlama olasılıklarına göre tekliflerinizi arttırır ya da azaltır.
Dönüşüm Optimize Edici :
Kampanyanız yeterli dönüşüm verisine sahipse (Son 30 gün içerisinde 15 dönüşüm), Google teklifleri sizin yerinize optimize ederek, daha fazla dönüşüm getirmeyi deneyebilir. Eğer dönüşüm performansınız dalgalanmalardan uzak ise bu strateji tekliflerinizi başarılı bir şekilde değiştirebilir. Fakat sezon geçişlerinden çok etkilenen bir hesabınız var ise bu stratejiyi kullanmamalısınız.
Son olarak bir kampanya için birden fazla yaklaşım uygulamak istiyorsanız da esnek teklif stratejilerini kullanabilirsiniz. Örneğin bir kampanya için dönüşümlere göre optimize ediciyi kullanmak istediğinizi varsayalım. Fakat aynı kampanyada dönüşüm değerine bakılmaksızın var olmak ve üst sıralarda yer almak istediğiniz bir anahtar kelimeniz de olsun. Bu kelime için esnek teklif stratejisi uygulayarak üst konumu hedefleyebilirsiniz.
Doğru bir teklif stratejisi uygulamak için hedeflerinizi iyi bilmeli, düzenli testler ve güncelleştirmeler yapmalısınız. Tüm verileri kendi içerisinde ayrıca analiz etmelisiniz. Reklam sırası, tıklanma oranı, dönüşüm sayısı, dönüşüm oranı, ortalama tıklama başı maliyet, dönüşüm maliyeti vs. tek bir kanal üzerinden değişiklik yaparsanız, beklemediğiniz sonuçlar alabilirsiniz. Bu da benden size insanlık için küçük fakat benim için büyük bir tavsiye :) Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle, hoşça kalın..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder